Digitala verktyg

För många företag är hanteringen av marknadsmaterial både dyr och besvärlig. Timmar och dagar läggs på att uppdatera marknadsmaterial, administrera beställningar, distribuera material och lösa problem. Tid som varken skapar värde eller bidrar till företagets utveckling.

Våra kunder vill lägga tid på det som verkligen skapar värde.

Vi har därför utvecklat ett antal digitala verktyg för att underlätta våra kunders interna processer och minska administrationen. Vår målsättning med verktygen är att den som ansvarar för marknadskommunikationen skall känna sig trygg och säker samtidigt som de dagliga användarna (beställarna) skall uppleva det som enkelt och smidigt. Alla skall helt enkelt få mer tid över att göra sånt som skapar verkligt värde för företaget.

BordingOnline – beställningsportalen som förenklar administrationen

BordingOnline är en webbaserad tjänst för beställningar av marknadsmaterial som förenklar företags interna processer och administration. Vi skapar en portal som är unik för varje kund, med kundens egen identitet och logga om så önskas, där både administration och beställningar kan skötas helt på egen hand. I portalen kan man välja att enbart lägga upp förbestämda standardprodukter eller arbeta med mallar där varje enskild produktion kan anpassas med texter och bilder för att kommunicera önskat budskap. Flexibiliteten är så stor och portalen används på så många olika sätt av våra kunder att vi omöjligen kan sammanfatta alla dess finesser. Vi nöjer oss här med att konstatera att vi idag har över 8.000 användare som dagligen beställer sitt marknadsmaterial genom vårt system. Så om du eller ditt företag fortfarande hanterar marknadsmaterial manuellt, fråga oss gärna om BordingOnline skulle kunna förenkla ditt liv och skapa tid för viktigare aktiviteter.

Easyone – det smarta fraktdokumentet som driver försäljning

Att Bording är ett starkt namn inom E-handelsbranschen är ingen hemlighet. En starkt bidragande orsak till det är produkten Easyone. Easyone är ett fraktdokument där man får både försändelse- och returetikett, plats för marknadsföring och orderinformation på samma dokument.
Lösningen kan integreras mot alla transportörer, e-handelsplattformar eller andra databaser som e-handlaren önskar hämta information från. Eftersom allt är på ett och samma dokument så sparas mycket tid i plocket på lagret, det behövs inte flera olika skrivare för etiketter respektive följesedel och dessutom säkerställs att det inte blir missmatchning mellan etiketter, följesedel och eventuell annan information.
Produkten är sedan 20 år etablerad bland de största aktörerna inom e-handel som tex H&M, CDON-gruppen, Ellos och Consortio, men har på senare år även börjat användas även av mindre e-handlare. Lösningen passar både stora och små.
Många av våra kunder har sparat både tid och pengar på att byta etikettlösning till Easyone. Kanske kan vi göra samma sak för dig?

Marketing automation – steget till en mer dynamisk marknadskommunikation

Marketing automation innebär för oss att du inte behöver hålla reda på alla aktiviteter och processer som du gör för dina kunder, det håller vi ordning på med våra smarta IT-lösningar. Vi hjälper dig att ge dina kunder uppmärksamhet utan att du behöver tänka på det. Rätt budskap till rätt kund vid rätt tidpunkt helt enkelt. Med betoning på enkelt.
Marketing automation är också ett utmärkt verktyg för att säkerställa ett smartare nyttjande av de olika fördelar som den digitala och tryckta kanalen erbjuder. I många fall är det snabbare, enklare och billigare att kommunicera digitalt. Men ibland missar man kundsegment då företagets kommunikation försvinner i det digitala bruset. Då är det viktigt att registrera det och agera, till exempel med ett kompletterande tryckt budskap till just de kunder som inte tog del av den digitala kommunikationen. Låter det komplicerat? Det tycker vi också och just därför rekommenderar vi vårt digitala verktyg som sköter detta åt dig. Så att du kan få tid över till andra mer värdeskapande aktiviteter.

Vi diskuterar gärna digitala verktyg

Kontakta någon av våra medarbetare direkt eller ring oss på 0771-673000.

Denna sida använder cookies

Vi använder Google analytics för att hålla koll på antal besökare på sidan. Detta hjälper oss att få en överblick över vilka som använder den. Om du godkänner detta så tillåter du oss att spara ditt besök i vår statistik. Läs mer