Bordings logistik underlättar för Toms Sverige

2018-05-18

Dela
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Bordings logistiktjänst skapar betydelsefulla värden för deras kunder. Deras tjänst bidrar till att företag kan fokusera ytterligare på sina egna affärer. Toms Sverige är en av de som funnit stor nytta i Bordings logistiklösningar.

Toms är en av Skandinaviens största godistillverkare. I Sverige tillverkas choklad och marsipan under varumärken som Anthon Berg, Pingvin, Nellie Dellies och BonBon. Bording hanterar och administrerar deras lager av butiksmaterial som ska levereras till de affärerna där godiset finns.

- Deras beställningssystem BordingOnline har underlättat arbetet för oss en hel del. Den fungerar som en effektiv lösning för oss som behöver beställa varor. Vi tycker det är ett riktigt bra verktyg, säger Fredrik Lemke som är Trade Marketing Manager på Toms Sverige.

Bording sköter alltså deras lagerhållning, plock, pack och leverans. I BordingOnline finns detaljerad statistik och beställningspunkter som informerar Toms om hur lagerstatusen ser ut, så de i realtid kan ha kontroll över materialet.

- Systemet har fungerat jättebra! Användarna tycker det är lättanvänt och det har inte behövts någon som helst utbildning i hur det ska hanteras, förklarar Fredrik.

Anledningen till att Toms valde Bording som samarbetspartner var just för att få hjälp med lagerhållning och skötseln av beställningar. De har nu samarbetat i tre år och är fortfarande lika tillfreds med resultatet.

- Det har fungerat bra på alla sätt och vis! Vi är mycket nöjda med hur de skött alla transporter. Det har verkligen varit en enkel lösning för alla säljare, avslutar Fredrik.

Håll dig uppdaterad! Klicka här!