Säkrare returer för Junkyard

Bording har sedan länge varit en ledande leverantör av lösningar för e-handlare, där en av kunderna är Junkyard. Deras resa startade 2002, då som en liten skatebutik, men har idag vuxit till en av Skandinaviens största nätbutiker inom Street Fashion. Dom har hela tiden jobbat efter ”We are fashion, street and sports” vilket gör att dom får ett unikt utbud från tre olika element i en perfekt balans. I sortimentet varvas egna varumärken tillsammans med externa, detta för att varje person skall kunna hitta sin unika stil.

- Vi kom i kontakt med Bording via ett reklamutskick runt 2012, i utskicket fanns information och några exemplar av fraktdokumentet EasyOne. Vi såg att det fanns en stor kundnytta i lösningen, då vi kunde säkerställa att kunden alltid får information, kvitto, returetikett och reklam på ett dokument i varje sändning. När vi sedan kom igång med produkten har det förenklat vår returprocess mycket, men framförallt för kunden, berättar David Lidén head of agile processes & development

Samarbetet har vuxit fram mer och mer under åren, där Junkyard likt många andra kunder valt en helt anpassad variant av EasyOne. Man har anpassat produkten efter sina behov genom att b.la. lagt in tryck under etiketterna.

- Vårt samarbete med Bording har fungerat bra från början, med personlig kontakt och säkra leveranser. Nu trycker vi upp större upplagor av EasyOne, som lagerhålls på plats hos Bording, där vi avropar efter vårt behov varje månad. Jag skulle rekommendera alla näthandlare att använda sig av EasyOne, då det är en produkt som förenklar returprocessen, som är en mycket viktig del för e-handeln, avslutar David.